Comments

berteromber said…
nice artikel bro..setuju sesangat...

paling lawak nengok costume cerita "Misteri Jalan Lama"...tu kalau bukan power rangers vs ultraman aku pun tak tau la...costume drama sekolah anak aku pun lagi cantik...memang aku gelak la...bila pikir ni filem Afdlin Sauki...pernah menang pengarah terbaik...hmmm...padan lah kebanyakan filem melayu memang sampah..
Contramen said…
aku rasa bukan setakat filem seram tapi filem seram+komedi yg dilakonkan "pelawak2 buatan" pun dah macam cilaka aku tengok.memang objektif = kaut untung hasil dari kejayaan mudah (penonton takut=berjaya) jadi matlamat utama.ahhhh bosan..xde ke yg nk buat cerita bagi kepala otak aku berpusing skit??????
Unknown said…
selain dari panggil ustad mai dok halau hantu dlm filem, depa bubuh jugak terjemahan ayat2 alquran masa intro...nmpk islamik la kononnya...hahha
Faithcraft said…
Betul sangat. Letak terjemahan ayat Quran untuk menghalalkan cara sebagai intro memang dah jadi trend filem dan drama seram... bermula dari penangan sinetron...